czwartek, 20 października 2011

ZWIERZ mi się....

W temacie logotypów duże znaczenie ma...znaczenie. Logo ma coś symbolizować...czyli pokazywać przesłanie, które marka ze sobą niesie. Logotyp powinien jednoznacznie i natychmiast wywoływać określone emocje u odbiorcy, najlepiej te zamierzone :)

Dobry przykładem są rośliny (choć nie o tym miałam pisać). Duże, stare, rozłożyste drzewo praktycznie u każdego skojarzy się z tradycją, stabilizacją, powagą - stąd bardzo często spotykamy ten motyw przy okazji logotypów np. kancelarii prawnych. Kwiaty, pąki -to z kolei kojarzy się z pięknem, świeżością, radością - i dlatego niemal każdy salon kosmetyczny czy SPA ma w logo kwiatowy motyw. Proste? Za pomocą skojarzeń, które wywołuje nasze logo, możemy kierować wizerunkiem naszej firmy.

Ale wracając do tematu, o którym chciałam pisać - zwierzęta.

Zwierzęta mają znaczenie :) tzn. są symbolami cech, ale ludzkich. Od dziecka wiemy, że lis jest sprytny (nawet, jeżeli jest ostatnią fajtłapą w grupie), sowa mądra, a mrówka pracowita. Jak możemy te skojarzenia wykorzystać? Umieszczając w logo wizerunek zwierzęcia, który obrazuje cechę, którą chcemy podkreślić i którą chcemy trafić do odbiorców.

Jeżeli zakładamy szkołę - użyjemy wizerunku sowy, centrum zabaw dla dzieci - delfina albo małpy. Jakie cechy i sytuacje symbolizują inne zwierzaki?

  • aligator/krokodyl - agresja, przetrwanie, siła
  • nietoperz - noc, niebezpieczeństwo, przygoda
  • niedźwiedź - siła, moc, stabilizacja
  • bóbr - solidność, pracowitość
  • byk - siła, niebezpieczeństwo, walka
  • motyl - metamorfoza, przemiana, lekkość, piękno
  • kot - niezależność
  • jeleń - dzikość, piękno, spokój
  • pies - lojalność, przyjaźń, bezpieczeństwo
  • delfin - zabawa, beztroska, przyjaźń
  • gołąb - spokój, pokój, delikatność
  • orzeł - siła, mądrość, władza
  • słoń - mądrość, wyrozumiałość, spokój, wartości rodzinne
  • osioł - upór
  • hipopotam - spokój, brak pośpiechu 
  • lew - władza, siła, moc, autorytet
  • panda - spokój
  • skorpion - niebezpieczeństwo, ryzyko
  • łabędź - piękno, gracja, elegancja
  • żółw - brak pośpiechu, cierpliwość
  • wilk - odwaga, lojalność
  • paw - piękno, elegancja
  • tygrys - siła, moc, energia
  • wąż - niebezpieczeństwo, przystosowanie
  • łasica - spryt
  • kogut - odwaga, waleczność
  • kruk - nieszczęście, złe wiadomości
  • pantera - piękna kobieta, dzikość, siła, energia
Oczywiście i zwierząt, i ich znaczeń jest znacznie więcej (to zależy mocno od kultury, kontynentu) - to jest tylko ułamek.  A teraz trochę przykładów...ciekawe jest porównywanie logotypów z przesłaniem firmy...pasują?









































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz