Dobry przykładem są rośliny (choć nie o tym miałam pisać). Duże, stare, rozłożyste drzewo praktycznie u każdego skojarzy się z tradycją, stabilizacją, powagą - stąd bardzo często spotykamy ten motyw przy okazji logotypów np. kancelarii prawnych. Kwiaty, pąki -to z kolei kojarzy się z pięknem, świeżością, radością - i dlatego niemal każdy salon kosmetyczny czy SPA ma w logo kwiatowy motyw. Proste? Za pomocą skojarzeń, które wywołuje nasze logo, możemy kierować wizerunkiem naszej firmy.
Ale wracając do tematu, o którym chciałam pisać - zwierzęta.
Zwierzęta mają znaczenie :) tzn. są symbolami cech, ale ludzkich. Od dziecka wiemy, że lis jest sprytny (nawet, jeżeli jest ostatnią fajtłapą w grupie), sowa mądra, a mrówka pracowita. Jak możemy te skojarzenia wykorzystać? Umieszczając w logo wizerunek zwierzęcia, który obrazuje cechę, którą chcemy podkreślić i którą chcemy trafić do odbiorców.
Jeżeli zakładamy szkołę - użyjemy wizerunku sowy, centrum zabaw dla dzieci - delfina albo małpy. Jakie cechy i sytuacje symbolizują inne zwierzaki?
- aligator/krokodyl - agresja, przetrwanie, siła
- nietoperz - noc, niebezpieczeństwo, przygoda
- niedźwiedź - siła, moc, stabilizacja
- bóbr - solidność, pracowitość
- byk - siła, niebezpieczeństwo, walka
- motyl - metamorfoza, przemiana, lekkość, piękno
- kot - niezależność
- jeleń - dzikość, piękno, spokój
- pies - lojalność, przyjaźń, bezpieczeństwo
- delfin - zabawa, beztroska, przyjaźń
- gołąb - spokój, pokój, delikatność
- orzeł - siła, mądrość, władza
- słoń - mądrość, wyrozumiałość, spokój, wartości rodzinne
- osioł - upór
- hipopotam - spokój, brak pośpiechu
- lew - władza, siła, moc, autorytet
- panda - spokój
- skorpion - niebezpieczeństwo, ryzyko
- łabędź - piękno, gracja, elegancja
- żółw - brak pośpiechu, cierpliwość
- wilk - odwaga, lojalność
- paw - piękno, elegancja
- tygrys - siła, moc, energia
- wąż - niebezpieczeństwo, przystosowanie
- łasica - spryt
- kogut - odwaga, waleczność
- kruk - nieszczęście, złe wiadomości
- pantera - piękna kobieta, dzikość, siła, energia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz