Z kolei pepsi zmienia wizerunek dosyć regularnie. Nie wiem, czy to na pewno dobrze. Z jednej strony marka pepsi jest tak rozpoznawalna, podobnie jak kolorystyka, ale z drugiej strony - czemu jak mam wybór ZAWSZE sięgnę po coca colę?
Pepsi postawiła na młodzieżowy wizerunek, nowoczesny dizajn, sportowo-imprezowy charakter promocji. Coca cola z kolei 'ogarnia' większy target. Nie dość, że, tak jak pepsi, ma część kampanii skierowaną do młodych, aktywnych, to - w odróżnieniu do pepsi, niesie za sobą 'kierunek prorodzinny'. Pamiętacie coroczne świąteczne kampanie? Święty mikołaj, śnieg, dzieci, prezenty? Coca cola gwarantem szczęśliwych, spokojnych, rodzinnych świąt :P A pamiętacie kolejną kampanię 'rodzinnego stołu'? Nie ma rodzinnego obiadu bez coca coli? Ten kierunek oddziaływania promocji coca coli mówi jasno - chcesz szczęśliwej rodziny? Wybierz coca colę :)
Mały znaczek, logo, a mówi naprawdę wiele. Same skojarzenia: myślę pepsi - myślę o snowboardzie (nie mam pojęcia dlaczego, może kiedyś była jakaś reklama?) ...myślę coca cola - myślę o drewnianym stole, dzieciach, przyjemnej atmosferze, zabawnym świecie rysunkowym wewnątrz automatu z colą (niedawno były takie reklamy). Cola, dla mnie, niesie za sobą dużo więcej. Dlatego ją wybieram :D
Udało mi się znaleźć porównanie transformacji wizerunkowej pepsi i coca coli. Obie marki się zmieniają - to nie ulega wątpliwości. Ale coca cola ma zdecydowanie bardziej spójny wizerunek.
Takie rzeczy można znaleźć w internecie :)
Uważam że coca cola jest po prostu bardziej popularna. Jestem fanką prac projektantów nad wizerunkiem coli. Kilka przykładów lubię wyjątkowo :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz